Portavoces influyentes del establishment indepe ven la cosa improvisada, oscura y volátil.
[ .. ]
Vicenç Villatoro resume la situación de este modo. Creo que se le entiende casi todo:
“I no pas per manca de ganes o per orgull de columnista. Estaria encantat de retirarho. Pessimista, sóc dels qui pronostiquen a les porres la derrota del Barça per estar així content quan les perdo. Res no m’agradaria més que creure ara fermament que l’acord de governabilitat d’última hora revifa i dóna nova energia al procés. De moment, no n’estic convençut. Me n’hauran de convèncer els fets, a partir d’ara. Les reticències no són pel contingut del pacte i encara menys pels noms. Són pel procediment, el calendari, l’escenografia, els preliminars i les regles del joc que hi cristal·litzen. Té coses a favor: un mal pacte era millor que unes eleccions incertes. Conté actes de generositat (però no tot és generós) i permet continuar pedalant. Torna la pilota a Madrid. Però té coses importants en contra. L’amputació de Mas em sembla un error i una injustícia del sobiranisme. La vida del procés –dificilíssima– demanava seriositat, prestigi internacional, força interna i capacitat de sumar. No crec que allò que li doni la força imprescindible sigui l’ombra de l’exclusió, la improvisació, la fragilitat i el recel entre els seus actors. No ho veig clar. Tinc moltes ganes de retractar-me. Avui encara no puc…” ara, 10 enero 2016, Vicenç Villatoro, Vaig donar el procés per mort. Encara no ho retiro.
Las negritas son mías.
Más elíptico pero igualmente diáfano, horas antes, el presidente Mas declaraba: “Unes altres eleccions era el pitjor dels escenaris” [ .. ] “Allò que les urnes no ens van donar directament s’ha corregit amb la negociació” [ .. ] “Hemos logrado lo que las urnas no nos dieron”…
Las afirmaciones de Villatoro y su president no consiguen ocultar una tragedia maquillada con basura ideológica y publicitaria:
Para un político profesional, las elecciones son “el peor de los escenarios” cuando teme una sentencia cruel de la opinión pública.
“Corregir” y “lograr” con una “negociación” -que Villatoro percibe como fruto de la “fragilidad” y la “improvisación”- “lo que las urnas no nos dieron” es una tarea que roza el apaño mafioso entre familias que tienen poca confianza en el juicio y sentencia de la opinión pública, expresada libremente a través de elecciones libremente convocadas, con los requisitos de rigor imprescindibles.
Modelo nacionalista catalán del Duelo a garrotazos, matriz política y cultural de las Españas.
La soberanía de Cataluña, víctima de los partidos nacionalistas catalanes, 3.
Modelo socialista del Duelo a garrotazos, matriz política y cultural de las Españas.
Modelo conservador del Duelo a garrotazos, matriz política y cultural de las Españas.
Joaquin II says
Me temo que a lo que el 47% de su electorado quiere.
Un saludo.
JP Quiñonero says
Joaquín,
Bueno… Nadie sabe si ha aumentado el número de votantes partidarios y / o adversarios del Proceso. A juicio de Artur Mas, «Unes altres eleccions era el pitjor dels escenaris»… a partir de ahí, pueden ocurrir dos cosas:
1. Aumenta el número de partidarios del Proceso.
2. Disminuye el número de partidarios del Proceso…
Con lo cual, lo único que parece claro es un largo periodo de tensión, incertidumbre, sin que nadie desee preguntar con algún asomo de precisión en qué estado se encuentran las cuentas presupuestarias de unos y otros. Peor que un Duelo a garrotazos. Un Duelo a garrotazos con muchas deudas por pagar y crédito menguante…
Q.-